Nothing endures but change

September 14, 2021
Image

Πεντεσκούφι, Kontogiannis Family, 2020

Δοκιμάστηκε στις: 13/09/2021

Κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Βυζαντινής Ακροκόρινθου από τους Φράγκους τον 13ο Αιώνα μετά Χριστό, οι Φράγκοι πολιορκητές αποφάσισαν να χτίσουν ένα αντί-κάστρο σε μικρότερο ύψωμα στα νοτιοδυτικά της ακρόπολης για να αυξήσουν την πίεση στους Κορίνθιους, το οποίο και ονόμασαν Mont Escovée. Στο σήμερα και στο οινικό γίγνεσθαι η παραφρασμένη ονομασία του κάστρου αυτού, το Πεντεσκούφι, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την Kontogiannis Family χρησιμοποιώντας το σαν ονομασία στις ετικέτες των οίνων τους. Το λευκό Πεντεσκούφι είναι ένα χαρμάνι από 2 γηγενείς ποικιλίες, τον Ροδίτη αλεπού και το Σαββατιανό, βιολογικής αλλά και βιοδυναμικής καλλιέργειας και οινοποίησης. Ο αμπελώνας μέσης ηλικίας 40 ετών βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 300 μέτρων φυτεμένος πάνω σε αργιλοπηλώδες υπέδαφος. Λόγω των εφαρμοζόμενων πρακτικών αμπελοκαλλιέργειας και του σχολαστικού τρύγου η στρεμματική απόδοση είναι προσεγγίζει τα 320 κιλά. Οινοποιητικά το λευκό Πεντεσκούφι ξεκινάει την αυθόρμητη αλκοολική του ζύμωση κάτω από ελεγχόμενες θερμοκρασίες με αποκλειστική χρήση των γηγενών ζυμομυκήτων ενώ στη συνέχεια διαυγάζει με τη χρήση μπετονίτη και εμφιαλώνεται αφιλτράριστο. Στο ποτήρι μας έρχεται με λαμπερό υποκίτρινο χρώμα και χρυσές ανταύγειες. Αρωματικά είναι εκφραστικό με φρέσκα πυρηνόκαρπα και εσπεριδοειδή όπως το βερίκοκο και ο φλοιός πορτοκαλιού, ανθικά στοιχεία από γεράνι και νύξεις από φεσκοφουρνισμένο brioche. Η αίσθηση στον ουρανίσκο είναι ελαφριά με δροσιστική οξύτητα, ενώ γευστικά εστιάζει σε διακριτικές νύξεις πυρηνόκαρπων σε πιο ώριμη εκδοχή κλείνοντας σε μια μέτριας έντασης φρουτένια επίγευση μικρής διάρκειας.

Λεπτομέρειες Οίνου

Χρώμα

Λευκό

Γλυκύτητα

Ξηρό

Ποικιλία/ες

Ροδίτης, Σαββατιανό

Χρονιά

2020

Παραγωγός

Kontogiannis Family

Αλκοόλ

14.5%

Χώρα

Ελλάδα

Περιοχή

Αρχαία Κόρινθος

Κατανάλωση

2021 - 2022

Food Pairing

Κοτόπουλο με λευκές σάλτσες, μαλακά τυριά και μικρά τηγανητά ψάρια

Μοιράσου την Κριτική